Advanced Search
Your search results

איפה לא להשקיע

Posted by Dan B on February 1, 2023
0
נכתב ב 31 ביולי 2019
אני רואה הרבה ששואלים על אזור זה או אחר כיעד השקעה.

הפעם אני רוצה לשתף על שני מקומות שאני לא ממליץ. עד כדאי כך שאני מימשתי את ההחזקות באזורים אלו, והמלצתי לאחרים או לא להשקיע או לממש.

הערה: אני בטוח שהרבה לא יסכימו איתי – אבל כל אחד והניסיון שלו (רק אוסיף אני משקיע בארה”ב כ- 17 שנים וליוותי מעל 4500 רכישות של בצ”קים להשכרה ביותר מ 25 שווקים בארה”ב)


האזורים המדוברים: אוקלהומה סיטי ואטלנטה


מה הבעיה עם אטלנטה:

מבחינת פרופיל שוק – אחלה מקום (גודל, מדינה, מיקום, עסקים, וכו')

הבעיה של אזור זה היא התרבות. מז'ומרת: בכל השנים שאני פועל בארה”ב לא היה מקום שבו נתקתלו כ”כ הרבה בבעיות עם דיירים וספקים. דיירים: מוסר תשלומים, מוסר תחזוקת הבית, תקלות, תקשורת ועוד. ספקים . . . איכות ואמינות ירודה, תקשורת גרועה, מילה זה לא מיה ועוד.

למי שלא מכיר זה נשמע נורמלי. למי שמכיר רק את אטלנטה זה נשמע נורמלי. בתור אחד שמשקיע בכ”כ הרבה מקומות מדד ה”רעש” שלנו מאטלנטה היה הכי חזק ובהרבה.

אני לא חושב שמי שישקיע שם עושה טעות אלא רק מאמין שאפשר לעשות החלטות טובות יותר.

אם אתם פעילים באטלנטה והכל בסדר – סחטיין.

אם אתם לא שותפים לדעתי – לבריאות.



מה הבעיה עם אוקלהומה סיטי

על פניו – אין שום בעיה. מקום טוב באמצע.

ובכל זאת – אחרי 14 שנים של הכירות ופעילות – עליות ערך של נכסים איטית ונמוכה, בעיקר בהשוואה לאזורים אחרים. האם זה נורא? ממש לא, האם סביר להניח כי נוכל לקבל יותר – כן (בלי נדר או הבטחה)

בעיה שניה ופחות ידועה – בהנחה שלא השתנה כלום בשנה+ האחרונה יש במדינה זו חוק מאד מאד מוזר שפחות או יותר אומר שנכס בבעלות של אזרח זר (יעני לא אמריקאי) חייב להימכר תוך 5 שנים. חוק הזוי וישן ואני יודע על שני מקרים בהם המדינה לקחה נכסים. האם סיבה לדאגה שזה יקרה שוב – אני מניח שלא. אבל מאז שנודע לי על חוק זה אני או לא הפנתי להשקעות שם, או דאגתי להזהיר משקיעים.

לדעתי האישית, מי שמשקיע באזור זה עושה זו מתוך סוג של נוחות או הכרות עם המקום ולא מתוך ניתוח של השוק.

רק אומר שהיו לי לא מעט השקעות באופן אישי באוק. סיטי, אני עובד שם עם צוות מצויין, יש לי חברים שם ואני אפילו אוהב לבקר שם כשיוצא, כלומר ממש אין לי משהו אישי נגד אוקלהומה סיטי. אבל אני קודם כל משקיע.

אני לא חושב שמי שישקיע שם עושה טעות אלא רק מאמין שאפשר לעשות החלטות טובות יותר.

מקווה שאני לא מכעיס אחרים (ואם כן ייתכן כי אני נוגע בעצב פתוח) ובכל מקרה אני מאחל לך ההצלחה בכל השקעה.
image.png
image.png
2/1/2023 10:35 AM PST

Compare Listings